[Convocatòria] El cor de l’Alba a Valldaura

En el silenci de la nit, la foscor és dilueix amb els primers rajos de sol. Un creixent mantell de cants, trins i veus d’una infinitat d’aus s’estén pel territori donant la benvinguda al nou dia. És el que es denomina “El Cor de l’Alba”.

El pròxim 1 de maig se celebra el Dia Mundial del Cor de l’Alba (International Dawn Chorus Day), com ve succeint des de 1980 cada primer diumenge de maig. Aquest any des del G.E.E.S. hem preparat una sortida per apreciar aquest fenomen en els voltants de Barcelona. El lloc escollit és el Turó de Valldaura, un entorn accessible a peu, tot i que en el límit en la ciutat, el que ens permetrà una escolta sense massa intromissions urbanes.

Són una molt antiga tradició les festes en la nit abans del primer de maig en els pobles de l’Europa Atlàntica, l’anomenada festa de Betaïna, d’origen celta, que evolucionaria en les festes del tronc de maig a les illes britàniques i altres territoris del nord-oest europeu; així com en les festes de los mayos a Galícia. Això explica en part també que la tradició del Cor de l’Alba hagi arrelat tan fàcilment a la Gran Bretanya

Animem a participar a totes les persones que gaudeixen de la natura i el paisatge sonor, així com a aquells que només volen fer una passejada d’escolta per un entorn entre Barcelona i el Parc Natural de Collserola, de matinada.

Parada de Metro de Mundet (L3, sortida Pg. Vall d’Hebron) 05:20h.

Pujada a peu 1h. aprox. (arribada 06:20)

Hora prevista de sortida del sol 06:47

Només necesites respectar uns moments de silenci… i alguna cosa d’abric!.

Si vols venir escriu-nos a: exploracionesentornosonoro@gmail.com

+Info: http://idcd.info/events/dawn-chorus-day-in-barcelona/

 

CAST/

En el silencio de la noche, la oscuridad se disuelve con los primeros rayos del sol. Un creciente manto de cantos, trinos y voces de un sinfín de aves se extiende por el territorio dando la bienvenida al nuevo día. Es lo que se denomina “El coro del alba”.

El próximo 1 de mayo se celebra el Día Internacional del Coro del Alba (International Dawn Chorus Day), como viene sucediendo desde 1980 cada primer domingo de mayo. Este año desde el G.E.E.S. hemos preparado una salida para apreciar este fenómeno en las inmediaciones de Barcelona. El lugar escogido es el Turó de Valldaura, un entorno accesible a pie, aunque en los límites de la ciudad, lo que nos permitirá una escucha sin demasiadas intromisiones urbanas.

Son una antiquísima tradición las fiestas en la noche que precede al 1 de mayo en los pueblos de la Europa atlántica, la llamada fiesta de Beltaine de origen celta, que derivaría en las fiestas del tronco de mayo en las islas británicas y otros territorios del NO europeo; así como en las fiestas de los mayos en Galicia. Esto nos explica en parte también que la tradición del Dawn Chorus haya arraigado tan fácilmente en Gran Bretaña.

Animamos a participar a todas aquellas personas que disfrutan de la naturaleza y del paisaje sonoro, así como a quienes, simplemente, quieren hacer un paseo de escucha por un entorno entre Barcelona y el parque Natural de Collserola, de madrugada.

Parada de Metro de Mundet (L3, salida Pg. Vall d’Hebron) 05:20h.

Subida a pie 1h. aprox. (llegada sobre 06:20)

Hora prevista de salida del sol 06:47

Solo necesitas respetar unos momentos de silencio… y algo de abrigo!.

Si decides venir escríbenos a: exploracionesentornosonoro@gmail.com

+Info: http://idcd.info/events/dawn-chorus-day-in-barcelona/

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

Información

Esta entrada fue publicada el 21 abril, 2016 por en Sin categoría.
A %d blogueros les gusta esto: