II WLDBcn al Convent de Sant Agustí

WLD2016logo-3-1024x1024CAT/(Castellano debajo)

El pròxim dissabte 16 de juliol el Grup d’Exploracions de l’Entorn Sonor (GEES), amb la col·laboració del Convent de Sant Agustí, celebrarem el Dia Mundial de l’Escolta, un esdeveniment internacional impulsat per The World Listening Project amb el lema Sounds lost & found (Sons perduts i trobats). Aquesta convocatòria pretén aprofundir en la comprensió del món que ens envolta des de la pràctica de l’escolta i els enregistraments de camp. També mira d’estendre la consciència tan individual com col·lectiva del paper que juguen els sons en les nostres societats i en els nostres entorns (urbans, rurals, naturals…).

Fent pròpia aquesta intenció, proposem un conjunt d’activitats destinades a la pràctica de l’escolta i l’enregistrament de camp per qualsevol persona que vulgui conèixer o aprofundir en aquesta manera de percebre, analitzar i gaudir el món que ens envolta i que compartim.

Per una banda, obrim una Convocatòria per què ens envieu materials relacionats (preferiblement) amb el lema d’aquest any “Sounds lost & found” (Sons perduts i trobats). Amb el material rebut prepararem una playlist que difondrem primer a la Sala d’Escolta que funcionarà durant tota la jornada a la Sala Noble del Convent, i que, finalitzat l’esdeveniment, pujarem a la Sala d’Escolta Virtual, al nostre blog.

Per l’altra, convidem a totes aquelles persones que vulguin conèixer, aprofundir o només dedicar un temps a l’escolta de paisatges sonors, a participar en les diferents activitats que tindran lloc el dissabte 16 de juliol al Convent de Sant Agustí i els seus voltants. Un entorn en evolució continua on es barreja de manera quotidiana Historia i Contemporaneïtat, cultura local i global.

Programa:

Matí:

10:00-10:30. Rebuda i presentació de la Jornada.

10:30-12:30. Introducció: Murray Schafer, World Listening Project, Ecologia
Acústica*.
10:30-12:30. Sortida d’escolta i enregistrament de camp per l’entorn del Convent.

12:30-14:00 Exercicis d’escolta i enregistrament*.
12:30-14:00. Escolta i anàlisi del material.

Tarda:

16:00-17:00. Tractament i manipulació dels sons enregistrats.

17:00-19:00. Xerrada: Sons perduts i trobats.

19:00-20:00. Open mixer.

(*) Itinerari d’introducció

Per participar el millor és omplir aquest formulari

—————–

CAST/

El próximo sábado 16 de julio el Grupo de Exploraciones del Entorno Sonoro, con la colaboración del Convent de Sant Agustí, celebraremos el Día Mundial de la Escucha, un evento impulsado por The World Listening Project con el lema Sounds lost & found (Sonidos perdidos y encontrados). Esta convocatoria pretende profundizar en la comprensión del mundo que nos rodea desde la práctica de la escucha y la grabación de campo. También trata de extender la conciencia, tanto individual como colectiva, del papel que juegan los sonidos en nuestra sociedades y nuestros entornos (urbanos, rurales, naturales…).

Haciendo propia esta intención, proponemos un conjunto de actividades destinadas a la práctica de la escucha y la grabación de campo para personas que quieran conocer o profundizar en esta manera de percibir, analizar o disfrutar el mundo que nos rodea y que compartimos.

Por un lado, abrimos una Convocatoria para que nos enviéis materiales relacionados con la propuesta de este año “Sounds lost & found” (Sonidos perdidos y encontrados). Con el material que recibamos prepararemos una playlist que difundiremos primero en la Sala de Escucha, instalada en la Sala Noble del Convent y que, una vez finalizado el evento, subiremos a la Sala de Escucha Virtual, en nuestro blog.

Por otro lado, invitamos a todas aquellas personas que quieran conocer, profundizar o simplemente dedicar un tiempo a la escucha de paisajes sonoros, a participar en las diferentes actividades que tendrán lugar el sábado 16 de julio en el Convent de Sant Agustí y sus inmediaciones. Un entorno en evolución continua donde se mezclan de manera cotidiana Historia i Contemporaneidad, cultura local y global.

Programa:

Mañana:

10:00-10:30. Recibimiento y presentación de la Jornada.

10:30-12:30. Introducción: Murray Schafer, World Listening Project, Ecología
Acústica*.
10:30-12:30. Salida de escucha y grabación de campo por el entorno del Convent.

12:30-12:30. Ejercicios de escucha y grabación.
12:30-14:00. Escucha y análisis del material

Tarde:

16:00-17:00. Tratamiento y manipulación de los sonidos grabados

17:00-19:00. Charla: Sonidos perdidos y encontrados.

19:00-20:00. Open mixer.

(*) Itinerario de introducción

Para participar los mejor es que rellenes este formulario

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

Información

Esta entrada fue publicada el 28 junio, 2016 por en Sin categoría.
A %d blogueros les gusta esto: