WLD2020_Sala d’Escola / Sala de Escucha

CATALÀ/ La situació que vivim a conseqüència de la pandèmia de la Covid-19 ens ha portat molts canvis, també a la celebració del Dia Mundial de l’Escola al Convent (WLD). En aquesta edició hem hagut de renunciar la Sala d’Escolta Real (habitualment a la Sala Noble del Convent de Sant Agustí) i ara presentem els treballs arribats fins al dia 17/07 per la nostra Sala d’Escolta Virtual. El fet de rebre només quatre peces ens fa decidir deixar oberta la participació al llarg de tot l’any per recollir més aportacions que afegirem en aquesta Sala d’Escolta segons vagin arribant.

Envia una imatge (jpg), un arxiu de so entre 3 i 20 min. (wav) i un text explicatiu a: exploracionesentornosonoro@gmail.com


CASTELLÀ/ La situación que vivimos como consecuencia de la pandemia de la Covid-19 nos ha acarreado muchos cambios, también en la celebración del Día Mundial de la Escucha en el Convent (WLD). En esta edición hemos tenido que renunciar a la Sala de Escucha Real (habitualmente en la Sala Noble del Convent de Sant Agustí) y ahora presentamos los trabajos llegado hasta el 17/07 para nuestra Sala de Escucha Virtual. El hecho de recibir únicamente cuatro piezas nos lleva a dejar abierta la participación a lo largo del año para recoger más aportaciones que añadaremos en esta Sala de Escucha según vayan llegando.

Envía una imagen (jpg) un archivo de audio de 3 a 20 min. (wav) y un texto explicativo a: exploracionesentornosonoro@gmail.com

————————————————————————————————————

SALA D’ESCOLTA // SALA DE ESCUCHA

1.- “Despertars a casa del pare” de Nàdia Toldà
Fragment del camp col.lectiu quan comença a despuntar el dia a la casa del meu pare situada a la falda del Montsianell.

2.-“El Bosc darrera l’Hospital” de Víctor Riera.

Després d’uns dies de calma, l’hospital torna a rebre nous pacients infectats pel virus. Aliè a tot plegat, el bosc del darrera es prepara per l’arribada de les primeres gotes de pluja del capvespre…

3.- “La Puntual: un camp sonor col·lectiu” de Pedro Montesinos.

Català: La Puntual és un d’aquells espais d’intersecció de carrers (Princesa, Tantarantana, del Rec, Assaonadors, d’Allada Vermell) on es poden sentir i escoltar infinitat de sons de la gent que va i ve en totes direccions i trajectòries amb més o menys anys, preses, companyia o càrrega; a peu, skate, patí elèctric, bicicleta, moto o cotxe; escoltant música, rient, xerrant (en diferents idiomes), xiulant, cantant, cridant, plorant o en silenci, amb bosses, claus, maletes o mascotes; sabates de taló, xancles, sandàlies, calçat esportiu o botes. 

Així, amb sons subtils i més intensos, propers i llunyans, greus, aguts, brillants, secs, intermitents, puntuals, continus…; en pocs minuts es va teixint un paisatge sonor incessant i fluctuant on tots els sons tenen el seu espai i conviuen amb la resta de sons i amb el silenci. Un camp col·lectiu, compartit i construït cada dia, on ens trobem i ens relacionem uns i altres i que ens defineix i ens identifica (o no) com a persona i com a societat.

Castellano (La Puntual: un campo sonoro colectivo): La plaza de La Puntual es uno de esos espacios de intersección de calles (Princesa, Tantarantana, del Rec, Assaonadors, d’Allada Vermell) donde se pueden escuchar infinidad de sonidos de la gente que va y viene en todas direcciones y trayectorias con más o menos años, prisas, compañía o carga, a pie, en skate, patín eléctrico, bicicleta, moto o coche; escuchando música, riendo, charlando o hablando por teléfono (en varios idiomas), silbando, cantando, llorando o en silencio; con bolsas, llaves, maletas o mascotas; en zapatos de tacón, chanclas, sandalias, calzado deportivo o botas.

Así, con sonidos sutiles y más intensos, cercanos y distantes, graves, agudos, brillantes, secos, intermitentes, puntuales, contínuos…; en pocos minutos se va tejiendo un paisaje sonoro incesante y fluctuante donde todos los sonidos tienen su espacio y conviven con el resto de sonidos y con el silencio. Un campo colectivo, compartido y construido cada día, donde nos encontramos y nos relacionamos unos y otros, que nos define y nos identifica (o no) como persona y como sociedad.

4.-“Bus Línia B25” de Nàdia Toldà.

Fragment del camp humà col.lectiu dins de l’autobús urbà B25 durant el recorregut del barri de Poblenou a Badalona passant per Sant Adrià del Besòs.

5.- “Dentro de la Catedral” de Shak Benavides.

Un paseo al interior de la Catedral de Barcelona, también llamada la Seu o Catedral de la Santa Cruz y Santa Eulalia. Entro en busca de silencio sepulcral, sagrado, pero debido a la popularidad del lugar, el turismo conforma parte de los sonidos en el registro, en el ir y venir por el espacio. Aún así, son bien recibidas esas intervenciones, ya que esculpen la presencia de la reverberación bajo esas bóvedas góticas.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: